Cobi Beech T-6 Texan II (US Navy), 1:48, 192 k
Aeroplanul T-6 este succesorul celebrului aparat Pilatus PC-9.Când forțele aeriene americane căutau un nou avion de antrenament pentru piloții începători, în mai 1994 au anunțat competiția „Joint Primary Aircraft Training System”.
Aeroplanul câștigător trebuia să îndeplinească o serie de condiții, cum ar fi o agilitate ridicată pentru simularea condițiilor de luptă și stres, compatibilitatea instrumentelor cu simulatoarele de antrenament, costuri operaționale reduse, dar și așa-numita „rezistență la prostie”, care protejează echipajul de erorile fatale ale unui pilot începător.
Primele aparate au fost livrate centrelor de antrenament aerian și școlilor în anul 2000.
Producția continuă și până acum au fost fabricate în mai multe versiuni peste 800 de unități.
Utilizatorii Beechcraft nu sunt doar din Statele Unite, ci și din Canada, Grecia, Israel, Irak, Maroc și Thailanda.
În timpul operării au avut loc câteva accidente. Motivul nu este cu siguranță calitatea avionului. Cauza tuturor accidentelor a fost eroarea pilotului în timpul antrenamentului.Dacă locuiți în zonele de zbor ale avioanelor de antrenament, v-am sfătui să nu ieșiți din casă în timpul antrenamentului, dar acest sfat este ineficient. În vara anului 2018, un avion s-a prăbușit din cauza unei erori a pilotului pe o casă în apropierea bazei Laughlin. Avionul și garajul casei au fost distruse. Din fericire, echipajul s-a catapultat și a supraviețuit accidentului fără răni.
Parametrii tehnici:
dimensiuni: anvergura aripilor 10,2 m, lungimea 10,2 m, înălțimea 3,3 m
masa maximă la decolare 3765 kg
volumul rezervoarelor de combustibil 544 kg
unitate de propulsie Pratt & Whitney Canada PT6A-68 cu o putere de 809 kW
viteza maximă 586 km/h
altitudinea maximă de zbor 9 400 m
raza de acțiune 1368 km
rampă 19,5 m/s
supraîncărcare maximă permisă +7,0 / -3,5 G
echipaj 2