Cobi IR Car roman, 120 k, 3 f
Setul modelului de vehicul de război roman Charion decorat pentru celebrarea publică a Triumfului. Modelul asamblat are roți mari cu spițe și un ax din lemn pentru a lega două figurine de cai. În pachet se află și o figură a generalului legiunilor romane înarmat cu o sabie scurtă gladius.
- Odată cu descoperirea roții undeva în stepele eurasiatice acum 4 mii de ani înainte de Hristos au apărut și primele care.
- Prima mențiune scrisă despre utilizarea vehiculelor de război provine din jurul anului 2500 înainte de Hristos.
- Egiptenii au fost constructori foarte buni, care au reușit să fabrice un vehicul solid și rapid cu o greutate de doar 38 kg. Romanii, însă, au dus producția și tactica de desfășurare la perfecțiune.
- Legiunile romane au folosit vehicule de război în număr mare în campaniile lor.
- Tactica standard era atacurile rapide de 1-2 persoane în fiecare vehicul la viteză maximă. Infanteria defensivă nu putea astfel să scape înainte de atac.
- Națiunile atacate de romani au fost nevoite să construiască propriile vehicule pentru a atinge un echilibru de forțe pe câmpul de luptă.
- Nimic nu durează veșnic, iar armata lui Alexandru cel Mare a venit cu o tactică de apărare împotriva atacurilor vehiculelor. Acest lucru s-a întâmplat pentru prima dată în bătălia de la Gaugamela, iar vehiculele de tip Chariot și-au pierdut semnificația.
- În Imperiul Roman, vehiculele și-au păstrat popularitatea atât la jocuri, cât și la ceremonii festive.
- Una dintre cele mai populare ceremonii a fost Triumful, care avea rolul de a aprecia public un comandant curajos.
- Pentru ca un astfel de comandant să fie apreciat de senat, trebuia să îndeplinească două condiții.
- Să învingă inamicul într-o "război just" și să fie ucisi cel puțin 5.000 de inamici.
- Când condițiile erau îndeplinite, conducătorul putea purta insigna Ornamenta Triumphalia.
Numărul pieselor: 93